Thursday 30 January 2014

Seminar "Misogyny"


Berpeluang ke seminar di London tempoh hari sungguh mengujakan!

Sejujurnya ini kali pertama saya menjejaki bandar London setelah 8 bulan berada di England. Pelbagai respon mengatakan London adalah kota metropolitan yang moden, medan membeli belah, kawasan perlancongan yang cantik dan sebagainya. Hanya satu perkataan mampu saya gambarkan London:

Zahmah!
Sesak!

Manusia berbagai bangsa, rupa, agama memenuhi London. Setiap daripada mereka mempunyai tujuan yang berbeza, dan saya ke London bertujuan untuk mencari ilmu dengan menghadiri sebuah seminar yang sangat berkait rapat dengan kajian Phd saya. Tidak terjangka bahawa lokasi seminar tersebut bersebelahan SOAS yang pernah menjadi universiti pilihan saya suatu ketika dulu, tetapi sedihnya saya tidak layak kerana syarat kemasukan universiti tersebut amatlah tinggi. Oleh itu, saya sangat mengagumi mereka yang berkelulusan daripada SOAS dan menjejaki ke SOAS adalah suatu pengalaman yang sangat berharga.


Alhamdulillah saya bertemu juga dengan seorang pensyarah UIAM yang sedang melanjutkan PhD di SOAS. Saya memohon bantuannya untuk melihat persekitaran bangunan dan mendengar sedikit sebanyak pengalaman beliau. Sayangnnya waktu tersebut teramatlah singkat dan saya berharap agar dapat lagi ke SOAS di waktu yang akan datang.

Video ini saya kongsikan khas kepada yang berminat dan ulangan kepada diri sendiri. Enam penceramah jemputan membincangkan topik yang berbeza.





Semoga video ini memberi manfaat kepada semua!

No comments:

Post a Comment