Thursday 2 January 2014

Hari-Hari Baru

Ada apa dengan tahun baru sekiranya kita masih bertakuk di tempat yang sama?

Ada apa dengan nombor yang semakin menaik tetapi amalan kita semakin menurun?

Persoalan ini saya lontarkan khas kepada diri sendiri kerana merasakan betapa sukarnya untuk saya mengubah diri ke arah yang lebih positif. Sesungguhnya benarlah kata Allah yang Maha Agung: "Allah tidak akan mengubah nasib suatu kaum sehingga mereka mengubah nasib mereka sendiri" (Surah al-Ra'd: 11)

Saya perlu berubah. Tahun masihi ini ada perkara besar dan penting yang perlu saya hadapi. Sekiranya saya masih tidak berganjak, impian yang saya bina selama ini bakal musnah dek kelalaian sendiri.

Ayuh jadikan setiap hari ialah hari yang baru.

Biarkan kesilapan semalam menjadi pengajaran, mulakan tindakan dengan hari ini dan bina impian untuk maju pada esok hari.


No comments:

Post a Comment