Thursday 3 May 2018

Mei: Manis dan Pahit

Bismillahirrahmanirrahim

Bulan Mei adalah salah satu bulan kegemaran saya (selain Ogos) kerana terlalu banyak kenangan manis yang berlaku pada bulan Mei sepanjang hidup saya.

Saya dinikahkan pada hari Jumaat, 25 Mei 2012.

Saya mengembara ilmu ke Birmingham pada 16 Mei 2013.

Saya bergelar seorang Ibu buat pertama kalinya pada 30 Mei 2015.

Dan pahit untuk menerima kenyataan bahawa Ayah dijemput Ilahi pada 20 Mei 2017...

Setahun bakal berlalu, tetapi pahit kehilangan itu masih terasa sehingga kini..

Ramadan juga bakal tiba tidak lama lagi, semoga Allah gantikan yang pahit dengan sesuatu yang lebih manis, dan hadirkan kekuatan dan ketabahan untuk menghadapi kehilangan..


10 Mei 2017, sempat saya tunjukkan tesis yang 80% siap ini kepada Ayah. Ini kali terakhir Ayah bermalam di hospital, kali pertama saya menaiki ambulans menemankan Ayah pulang ke rumah, dan juga kali terakhir saya berkhidmat dengan Ayah sebelum Ayah dijemput 'pulang' sepuluh hari kemudian.


اللهم اغفر لأبي وارحمه وعافه واعف عنه 
واجعل قبره روضة من رياض الجنة
وأدخله جنتك....يا رحمن
وأدخله جنتك....يا رحيم
وأدخله جنتك....يا أرحم الراحمين

مع النبيين والشهداء وحسن اولئك رفيقا

امين يا رب العالمين.


No comments:

Post a Comment