Thursday 12 July 2018

Salam Ulangtahun Yang Pertama


Happy 1st Birthday Afnan!

Alhamdulillah, Afnan genap setahun pada 11 Julai 2018. Terlalu sekejap masa berlalu. Sungguh saya tak menyangka yang Afnan sudah pun setahun, mungkin kerana tubuh fizikalnya yang kecil, jadi saya sangkakan dia masih bayi yang masih beberapa bulan.

Sejujurnya, saya perlu luangkan masa yang lebih untuk Afnan secara bersendirian. Berbeza dengan Afeef, saya melihatnya membesar di hadapan mata untuk hampir keseluruhan perubahannya. Cuti belajar adalah peluang yang sangat baik untuk melihat tumbesaran anak, malah suami saya sendiri yang menjaga Afeef sehinggalah kami pulang ke Malaysia.

Afnan sudah dihantar ke taska sejak umurnya 3 bulan, dan hati saya bagai dirobek kerana terlalu banyak masa yang hilang untuk melihat perkembangannya. Tugasan kerja dan juga perjuangan menulis tesis adalah pengorbanan yang Afnan lalui bersama. Dia juga adalah sumber kekuatan untuk saya menamatkan perjalanan PhD, tetapi dia juga terpaksa mengharungi pengorbanan ini bersama-sama. Suatu hari nanti, maafkan ibumu ini ya sayang. Ibu pasti yang Afnan akan menjadi seorang yang sangat berdedikasi dan lebih berjaya daripada Ibu. Amin.

Selamat menghadapi tahun-tahun yang mendatang dengan penuh kegembiraan sayang..
Semoga Allah sentiasa berkati umurmu dengan kesihatan dan keberkatan.
Semoga kamu dibesarkan dalam Iman, Ihsan, dan agama Islam ini yang menjadi tunjang kehidupanmu sayang.
Semoga kamu mencipta impian yang indah, dan berusaha menjadikannya kenyataan.
Semoga kamu dikurniakan kejayaan dan kebahagiaan di dunia dan di akhirat.
Semoga kamu menjadi anak Ibu selamanya, my baby forever..

Amin!

❤ Ibu

No comments:

Post a Comment