Thursday 26 May 2016

Empat Tahun

Bismillahirrahmanirrahim

Jika entri yang lepas saya kongsikan memori tiga tahun di Birmingham, entri kali ini ialah kisah ulangtahun perkahwinan kami yang keempat. Alhamdulillah saya bahagia. Sangat bahagia...

Mengenali suami pada tahun 2008 di sebuah kampung orang asli di Perak. Tidak pasti kampung yang diberi nama Pos Kerawak itu masih ada lagi atau tidak. Kami berdua mewakili persatuan yang berbeza untuk satu program dakwah bersama orang asli. Tidak pernah mengenali dia sebelum ini, dan bertukar nombor telefon di akhir program atas tujuan berkongsi gambar program. Allah mudahkan proses pengenalan dan kami bertunang pada 29 Oktober 2011 dan bernikah pada 25 Mei 2012.


Ulangtahun perkahwinan kami yang pertama disambut di Birmingham sehinggalah yang keempat ini kami masih di Birmingham. Cuma tahun ini, kami mencari sedikit kelainan untuk menyaksikan keindahan alam di Durdle Door, Dorset, England. Ini merupakan percutian terakhir kami sebelum Ramadan tiba dan sebelum kami pulang ke Malaysia.



Sepanjang empat tahun ini, saya panjatkan kesyukuran ke hadrat Ilahi kerana mengurniakan seorang suami yang sangat baik, penyabar, boleh bertoleransi, sentiasa berkerjasama, selalu memahami dan terlalu banyak kebaikan dia sepanjang kami bersama. Dia tidaklah sesempurna Nabi, saya juga tidak sempurna, tetapi kami saling menyempurnakan antara satu sama lain. Tipulah jika kami tidak pernah bergaduh, tetapi tidak lama dan tidak salah untuk salah seorang mengaku salah dan saling memaafkan. Afeef adalah anugerah terindah buat kami, dan kami berdoa agar dikurniakan lagi zuriat pada masa yang sesuai nanti InsyaAllah.

Saya berdoa agar rumahtangga kami sentiasa disuburi iman dan cinta, kasih dan sayang, serta mawaddah, sakinah dan rahmah.

Semoga kami diberi kesabaran dan kekuatan jika dilanda ujian, dan sentiasa memperbaiki kelemahan diri.

Semoga Allah berkati setiap detik perkahwinan ini dan mengampunkan dosa-dosa kami.

Semoga kami kekal bahagia hingga ke syurga yang tertinggi.

No comments:

Post a Comment