Wednesday 9 June 2010

Gara-Gara Lupa

Gara-gara lupa,
buku yang dipinjam tidak diperbaharui semula,
aku pasti didenda..

Gara-gara lupa,
ziarah ke Singapura terpaksa dibatalkan,
pasport tertinggal,
aku menyesal..
tapi doaku tak putus,
agar Datuk sembuh seperti sediakala..

Gara-gara lupa,
aku kebasahan dihujani rahmat Tuhan,
bukankah memang sudah kutahu,
sediakan payung sebelum hujan..

Gara-gara lupa,
terpaksa kerabunan,
mencari cermin mata yang hilang entah ke mana..

Gara-gara lupa,
hati seseorang disakiti,
mungkin maaf boleh diberi,
tapi pastinya kepercayaannya sudah pudar kini..

Gara-gara lupa,
hatiku sakit sendiri,
mahu mencari ubat kesalahan diri..

Gara-gara lupa,
mengapa yang dilupai itu kecil-kecil cilipadi,
tapi jika tergigit..
aduh ! pedas sekali...

Gara-gara lupa,
Maafkan aku yang hina ini,
Buat sesiapa sahaja yang tempias penyakit ku ini,
doakan aku agar tidak lupa lagi..

**Sedang mencari ubat penyakit lupa...

No comments:

Post a Comment