Friday 25 June 2010

Saya Ada Atok

Saya ada atok,
Awak ada atok?

Saya ada atok,
saya tak nak lupa yang saya ada atok,
atok saya sudah tua,
kini sedang tenat,
doakan kesihatan atok saya..
Saya ada atok,
kenapa ya tiba-tiba saya buat pengakuan sebegini?
bukan sahaja pengakuan, malah ia adalah kenyataan,
kerana saya tak nak lupa,
yang saya hanya ada satu atok sahaja yang pernah saya jumpa..

Saya ada atok,
ya, kami jarang berjumpa,
malah bukan mudah untuk bertemu dan bertukar cerita,
bukan saya tak mahu,
malah kadang-kadang memang dipaksa ibu,
atok adalah ayah ibu saya,
pasti dia sayang seperti mana saya sangat sayangkan ayah..

Saya ada atok,
sejujurnya, saya sangat hormat padanya,
malah terlalu kagum dengan ilmu yang dia ada,
jasanya terlalu banyak untuk dinyatakan,
ilmunya terlalu banyak untuk dihuraikan,
tapi kenapa ya saya tak gunakan peluang yang ada?
saya tiada jawapan untuk itu...

Saya ada atok,Doa saya agar kesihatannya terjaga,
Doa saya agar umurnya masih panjang untuk terus beribadah kepadaNya,
Doa saya agar jalan bertemu Tuhan dipermudahkan jika itulah takdirNya,
Doa saya agar kebahagiaannya bukan sahaja di dunia, malah di Akhirat sana,
Doa saya agar Allah merahmatinya...

Saya ada atok,
saya takkan lupakan itu..

25 Jun 2010
Taman Gembira, Johor Bahru

**Sedikit mengenai atok saya boleh baca di SINI

No comments:

Post a Comment